Har varit bortrest i helgen, så jag missade min hemliga bokväns meddelande om att han/hon skickat paketet till vårbokbytet i helgen. Men eftersom jag själv skickade mitt paket i fredags, så hade jag en liten förhoppning om att även jag skulle få mitt idag – och, hurra, det låg en avi i brevlådan när jag kom hem! Jag gick genast till Ica och hämtade den gröna påsen! Innehållet ser ni här:

vår10 007

Böckerna är John Ajvide Lindqvists Människohamn och Yeshiworks Wondmenehs När bergen andas. Av Lindqvist har jag tidigare läst Låt den rätte komma in, som jag tyckte bra om. Var ensam hemma när jag läste den och kunde knappt sova på nätterna. Eftersom någon del av mig gillar att bli skrämd ser jag fram emot att läsa mer av honom, och Människohamn har ju fått bra recensioner och nu även lovord att min hemliga bokvän. Ska blogga om den när jag har läst den, vilket vi uppmanades göra i bokbytet.

Wondmeneh hade jag aldrig hört talas om tidigare, men det är en etiopisk (kvinnlig) författare som passar utmärkt till mitt projekt. Min bokvän har valt att förbli hemlig, men om du läser skulle jag vilja fråga om du själv har läst boken och vad du tyckte om den?

Utöver böckerna fick jag en vacker liten anteckningsbok, lakrits (får se hur länge det räcker…) och på temat våren: tre fröpåsar. Jag har en balkong som är gravt eftersatt, så det passar finfint. Vi flyttade in i den här lägenheten förra sommaren med stora planer om att lägga mosaik på balkonggolvet och skapa en Medelhavskänsla på denna lilla yta. Av detta blev intet. Inte ens en balkonglåda lyckades vi införskaffa. Men den här sommaren ska jag ju gå hemma och dra, så det är verkligen dags att åtminstone plantera lite blommor! Stort tack för det. Lovar att lägga upp en bild på resultatet så småningom.

Kort sagt är jag jättenöjd med min påse. Har lust att genast lägga mig på soffan och läsa båda böckerna simultant (och äta lakrits). I helgen blir det plantering och balkongstyling. Jättetack till hemliga bokvännen!

